RECENZE: Kniha Spočítej hvězdy

25. srpna 2015 v 17:12 | Kristynachd |  Recenze
Téma které, zasáhlo celý svět, a stále emocionálně zasahuje, někdo o tom chce slyšet více, někdo se toho bojí. Každopádně téma, ve kterém zůstane stále dost otázek a nepochopení. Válečné hrůzy nacismu, holocaust. Nebaví tě číst romány o upírech, o zklamání v lásce nebo nadpřirozených bytostech? Ccheš něco pravdivého? Přečti si tuto knihu Spočítej hvězdy od Autorky Lois Lowryové, která se zabívá vážnými tématy jako je holocaust, rasismus, nevyléčitelné nemoci, život v totalitní společnosti apod.

Děj knihy
Dánsko v době nacistické okupace. Kniha vypráví o Annemarii Johansenové a její kamarádce Ellen, které si na život před válkou již skoro nepamatují, vojáci v ulicích s téměř prázdné obchody je teď normální. I přes tuto atmosféru je jejich dětství celkem šťastné a v rámci možností i bezstarostné, ale jen do chvíle než v Dánsku propukne masové pronásledování židů, Ellen je totiž židovka a tak se s celou svou rodinou ocitá v nebezpečí. Johansenovi se snaží Ellen pomoct a ujmout se ji, jak to dopadlo? Přečti si v knížce.

Příběh je propracovaný do detailu, i když má pouze 128 stran. Příběh je smyšlený, ale vychází ze skutečných událostí, které se opravdu v té době stávali. Kniha je velmi čtivá, takže se dá přečíst klidně za jedno odpoledne. Moc se mi líbí že autorka zvolila celkem "netradiční" oblast, většina příbehů a knih psané na toto téma se odehrává třeba v Polsku, Německu, Česku, ale málo knih popisuje co Dánové udělali pro židy.

Na knize je psáno že je to nejlepší americká dětská kniha roku, čemu opravdu věřím, ale určtě bych knihu nedoporučila pouze dětem, myslím si, že se do děje v pohodě vžije i dospělý čtenář a příběh si užije a něco mu dá.
Moc se mi líbí obal knihy, který je úplně jiný než v americké verzi, obal knihy je z přírodního tvrdého papíru.

Mé hodnocení: Knížku určitě doporučuji, moc se mi líbila, protože mě taková témata zajímají, takže koho také zajímají, doporučuji přečíst.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.